RETRO TRIP | 1990-s

  • 21 Квітня 2020
  • VIEWS
  • Блог

1990-ті відомі нам, як десятиліття супермоделей, гранжу та поп-культури.

Поняття супермодель існувало і раніше, але по справжньому стало актуальним  у 1990-х. Топ-моделі стали не менш впізнаваними, а деколи і популярнішими за кіноактрис. Наомі Кемпбелл, Сінді Кроуфорд, Клаудія Шиффер, Крісті Тарлінгтон, Лінда Євангеліста, Кейт Мосс стали справжніми іконами стилю того часу. Кожна з них виділялась своїм яскравим іміджем та унікальністю. Наомі Кемпбелл стала першою темношкірою моделлю на обкладинці Vogue, Сінді Кроуфорд стала найбільш високооплачуваною моделлю, а Клаудія Шиффер поставила світовий рекорд по кількості журнальних обкладинок з її зображеннями.

Знаменита фраза Лінди Євангелісти: «Я не вилізу з ліжка менше, ніж за девять тисяч доларів» яскраво характеризує, наскільки впливовими та затребуваними були супермоделі у 1990-х.

Під впливом розвитку такого стилю, як гранж, популярності групи Nirvana та популярності вживання наркотиків в массовій культурі зароджується такий напрям у світі моди, як «героїновий шик».

Особливої популярності тема «героїнового шику» набирає після скандальної фото сесії Summer of love, в якій прийняли участь фотограф Корін Дей та 15-ти річна модель Кейт Мосс. Фотографія напівроздягненої Кейт з’явилась на обкладинці The Face, після чого на них звалилась маса осудження та звинувачень від суспільства у пропаганді педофілії, анорексії та вживання наркотиків. Через деякий час схожа зйомка попадає на обкладинку Vogue.

Новий тренд швидко набрав популярності та часто використовувався  дизайнерами та брендами. Моделі з обкладинок журналів виглядали так, ніби їх щойно підібрали десь на вулиці: з розмазаним макіяжем та в обносках.  Найбільш відомою та скандальною була рекламна кампанія Calvin Klein, лицем якої стала Кейт Мосс. З реклами нового аромату «Obsession» дивилась худа бліда дівчина з темними кругами під очима, яка більше нагадувала підлітка з вулиці, аніж модель.  Саме ця рекламна кампанія дала поштовх популярності моделей з так званим «виснаженим» та анорексичним видом.

Зовсім скоро «героїновий шик» став не тільки стилем одягу, але і стилем життя, який включав в себе ріки алкоголю, наркотиків та сексуальних зв’язків. Однак, наприкінці 1990-х цей рух почав втрачати свою актуальність. Поспияла цьому і смерть фотографа Давиде Сорренті від передозування.

Паралельно із «героїновим шиком» розвивався тренд на природність. Порівняно із неоновими кольорами, популярними у 1980-х, макіяж 1990-х був більш стриманим у кольоровій гаммі. Трендовим  був мономакіяж у коричневих відтінках: легкі коричневі смокі, помада у бежевих чи персикових відтінках та виразна корекція обличчя. Популярним був тренд на темний контур губ у поєднанні з світлою помадою.

Брови у 1990-х були тонко вищипаними та промальованими олівцем, часто значно темнішим, ніж колір волосся.

Популярними також були блакитні тіні. На фотографіях з червоних доріжок 1990-х часто можна зустріти зірок з голубими тінями у поєднанні з коричневою помадою.

Іконами стилю 1990-х стали Дженіфер Еністон, Камерон Діаз, Вікторія Бекхем. Багато жінок намагались бути схожими саме на них, а «стрижка як у Рейчел» стала найпопулярнішою стрижкою 1990-х.

Текст: Марта Родик

Колаж: Марія Норець

Зображення: Pinterest